A halottak napját idézi meg a Trafóban a Fran Palermo
Egy különleges zenekartól tulajdonképpen nem is meglepő, hogy különleges, tematikus koncertet ad.
Egy különleges zenekartól tulajdonképpen nem is meglepő, hogy különleges, tematikus koncertet ad.
Cséfalvay András évek óta ötvözi tudományos érdeklődését a kortárs képzőművészeti praxissal: munkái hosszú ideje tartó kutatások, amelyek a tudományos világkép újragondolására, vakfoltjainak megtalálására tesznek kísérletet, gyakran a valóság és a fikció összekapcsolásával. Azon kevés alkotók egyike, akik mindezt játszi könnyedséggel és humorral teszik:
Idén 20 éves az ország egyik legfontosabb kortárs művészeti intézménye a Trafó. Megálmodójával, jelenlegi menedzser igazgatójával, Szabó Györggyel beszélgettünk a 90-es évek házkereső mozgalmáról, arról, mit lehet "lenyomni a közönség torkán", és arról is, hogy a megszüntetésre váró kultúr-TAO egyszerre kedvezett és ártott is a függetleneknek.
„A zenekar, amelyiknek a Red Hot Chili Peppers könyörgött egyszer, hogy ne menjen szét (hosszú sztori)” – írta a The Qualitonsról a Gigwise zenei lap ősszel, a budapesti showcase koncertjük után. A funk-rock-beat zenekar 2008 óta tölti meg Budapest legjobb klubjait és pincéit, a mainstream felé viszont ezután a találkozás és a nagy-szín-pados szereplések után kezdett lépkedni. A zenészek most új lemezen dolgoznak, a neves amerikai fesztiválra, az SXSW-re készülnek, december 28-án pedig öt év után térnek vissza a Trafóba, hogy erős vizuállal megtolt év végi bulit adjanak. A frontember énekes-gitáros dalszerző, állva dobos G. Szabó Hunorral beszéltünk a zenekar kanyarjairól, új hangzásról, zenehallgatásról, showcase szereplésekről és arról, mit is jelent a ‘60-as évek.
Három nap intenzív családozás, illetve a véget nem érő trakták után sokan várják a két ünnep közti időszak estéit, hogy kiszabadulhassanak végre az éjszakába. Nekik ajánlunk programokat a hiphoptól a világzenéig, a punktól a gitárpopig.
Fela Kuti munkássága előtt tiszteleg többek közt Sena és az Akkezdet Phiai október 14-én.
Éljen soká Regina! – ez volt a címe annak az előadásnak, amely úgy színház, hogy közben maga az élet a szó szoros és átvitt értelmében is. A darabban nyolc, 35-45 éves szomolyai roma nő mesélte el egészségügyi intézményekkel kapcsolatos történeteit a Trafóban.
De egy Nirvana dal és egy francia sanzon között még azt is bemondták, hogy akiket le kell ölni, azokat éppen hol találják. Ez volt a ruandai RTLM rádió, amelynek stábja a polgárháború idején hónapokig tüzelte egymás ellen az ország két etnikumát, és amelynek tevékenysége hozzájárult a Holokauszt utáni legbrutálisabb népírtáshoz - legkevesebb fél-, de inkább egymillió civil áldozattal.
Olyasmi valósulna meg, ami Budapesten még igen szokatlan.
Miközben úgy tűnik, Hollywood is felfigyelt Európa-szerte jegyzett rendezőnkre, Mundruczó Kornél független színházával próbál tükröt állítani a mai Magyarországnak. Szerinte évszázadok óta ugyanazokat a köröket járják a magyarok, és a gyengébbek, a kisebbségek legalizálják saját elnyomásukat. Európában csak a kultúrával lehet fennmaradni, de Magyarországon megrendült a rendszerváltással felbukkanó remény. Interjú.
Mundruczó Kornél legújabb rendezésében, a Látszatéletben egy körúton kívüli, józsefvárosi lakás fordul meg a tengelye körül, és nem vízszintesen.
Épp most indult az energikus és a hagyomány szerint mindig újat teremtő kínai Majom éve, a kelet-ázsiai tradíciókba szerelmes finn művészek pedig a Trafóba hozzák el a "hajunknál fogva lógás titkos tudományát". Ha a cirkusz szerelmesei vagyunk, de nem kedveljük igazán a betanított, ugráló állatok látványát, akkor itt a helyünk, mert ez valami nagyon más lesz.
Ha terrorizmus van, az a baj, ha meleg van, az a baj. Nagy és kis problémákat, a panaszkultúra mélységeit és a felelős cselekvés lehetőségeit vizsgálja egy színházi projekt a Szigeten. A szórakoztatóipar magasiskolája Avicii mellett progresszív kortársat is mutat.
Az egyik legmeghatározóbb amerikai kortárs jazz zongoratrió, a The Bad Plus április 11-én érkezik a Trafóba egy különleges turné keretében.
A vizualitás és a tánc határait elsöprő szólóprodukciókkal érkezik a Trafó Kortárs Művészetek Házába Hiroaki Umeda, Japán egyik legizgalmasabb experimentális művésze, akinek Accumulated Layout és Holistic Strata című táncelőadásait január 30-án és 31-én láthatják az érdeklődők.
Épp csak lezárta az évadot, máris az őszi programdömpingre készül a budapesti Trafó, mely a színházon túl a kísérleti zenei programok terén is nagyot gurít majd.
Halmos András a Müpa és a Trafó koncertszervezőjeként igyekszik felrajzolni Budapestet Európa kulturális térképére. Milyen közönséget érdemel egy világváros? Mit ront el a hazai zenésztársadalom? Mennyire erős márka a magyar? Interjú.
Nagy József ismét benyújtotta pályázatát a Trafó Kortárs Művészetek Háza ügyvezető igazgatói munkakörének betöltésére. A világhírű koreográfus-táncművész ezt az Avignoni Fesztiválon az MTI-nek adott interjúban mondta.
Véget ér az évad és lezárul egy korszak a Trafó Kortárs Művészetek Házában, az alapító igazgató, Szabó György 13 év után átadja a stafétabotot. Kedden nagy rendezvénnyel búcsúznak.
Három pályázat érkezett be a budapesti Trafó Kortárs Művészetek Háza Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatói munkakörének betöltésére a beadási határidőig - közölte a Fővárosi Önkormányzat hétfőn az MTI érdeklődésére.